SEMINAR: Nettmuseum 5

Halvdagskurs i Facebook-annonsering og presentasjon av Instagram

Program fredag 6. desember:

• Facebook-annonsering ved Annette Kallevig

  • Hvorfor Facebook annonsering?
  • 5 Facebook-drivere enhver annonsør må huske
  • Sosial vs. viral markedsføring på Facebook
  • Den hemmelige oppskriften: ”EdgeRank”
  • Slik setter du opp annonsekonto
  • Annonseformater, plassering og leveringsform
  • De tre måtene å administrere kontoen på
  • Kreativ idémyldring av museumsideer

• Instagram – Hans-Petter Nygård-Hansen

Instagram har siden lanseringen på iPhone i oktober 2010 vokst seg til å bli et av verdens største sosiale nettverk og det største i sitt slag. I Norge er Instagram det tredje mest populære sosiale nettverket etter Facebook og Twitter og det er ingen tegn på at veksten er i ferd med å avta. Vi elsker å dele øyeblikk og historier gjennom bilder og korte videosnutter. I dag teller Instagram over 150 millioner brukere hvor snart en av disse millionene er i Norge.

Flere og flere virksomheter og bedrifter har tatt i bruk Instagram som en del av sin markedsføring. Med hashtags og konkurranser deltar vi med bilder, likes og kommentarer, og bilder blir ikke bare delt på Instagram, men samtidig også lastet opp på Facebook og Twitter.

Hashtagen har blitt knutepunktet mellom øyeblikkene og historiene som forteller og mottagere som ikke har noen direkte forbindelse eller relasjon til hverandre. Det her via hashtagene vi møtes og engasjement startes.

Hans-Petter vil snakke om hvordan Instagram i større grad kan taes i bruk for å engasjere både dagens- og morgendagens museumsbesøkende._MG_0150_Bw_sq_some

Annette Kallevig
Annette Kallevig er webmarkedsfører med lang erfaring fra både tradisjonell og digital markedsføring i inn- og utland. I dag driver hun sitt eget selskap, Webroi AS, der hun helst jobber som mentor og coach innen målbart effektiv webmarkedsføring. Målet er å inspirere dere til å bli bedre markedsførere på en kostnadseffektiv måte.

Hans-Petter Nygård-Hansen
Hans-Petter ble ikke født med ski på bena, men med et tastatur i hånden. Fra tidlig alder ble det bestemt – det var «data» han skulle jobbe med.

Ved siden av HansPetter.info jobber Hans-Petter som senior rådgiver i kommunikasjonsbyrået Geelmuyden.Kiese med spesiell fokus på sosiale- og digitale medier, i tillegg til Telekom og IKT.IMG_6547_pp_foto_kjartan haugen

I 2012 ble Hans-Petter kåret til ”årets personlighet i sosiale medier” av iQualify og Kampanje og i 2013 ble HansPetter.info kåret til Norges mest innflytelsesrike PR og kommunikasjonsblogg av CisionWire.

Han er en populær foredragsholder og for mange er Hans-Petter først og fremst kjent som @hpnhansen. Du finner Hans-Petter stort sett i alle store og små sosiale nettverk.

Praktisk info:

Sted: Skimuseet, Holmenkollen, Oslo

Tid: Fredag 6. desember kl. 10.00 – 16.00 (registrering fra kl. 9.45)

Pris: 400 kr (inkluderer lunsj) – faktureres etter seminaret.

Påmelding: https://response.questback.com/oslomuseum/seminar5

Legg igjen en kommentar

Boltreplass for digitale aktiviteter på norske museer